Undervisningsmaterialer

Selvskabende tekstanalyse – når læreren giver slip

Når undringer og spørgsmålsbuffet skaber tekstanalyse.

Beskrivelse

Med udgangspunkt i zonen for nærmeste udvikling bliver eleverne selvskabende og medskabende i deres læreproces.

Målet er at eleverne udvikler strategier og finder deres egen forståelse af hvad analysearbejdet indebærer i tæt samarbejde med læreren som vejleder og sparringspartner.

Målet er, at eleverne oplever en indre forståelse for analysearbejdet af tekster for derigennem at styrke deres litterære oplevelser på sigt.

Fag

Dansk

Hvem

Mellemtrin og udskoling

Fælles forenklede mål

 

Links og downloads

Se mere på det skæve rum her

 

Error loading Partial View script (file: ~/Views/MacroPartials/tagSortedFour.cshtml)

Folkene bag

Om os

Materiale

Presse

Vil du vide mere

Kontaktpersoner

Jyllandsgade 36
6400 Sønderborg
Tlf. +45 2163 1962

> Skriv til os